مكتب نقل عمال المصانع والشركات Cover Image

مكتب نقل عمال المصانع والشركات

مكتب نقل عمال المصانع والشركات Profile Picture

تفاصيل المشروع: [b][left]السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشروع مربح جداا وموفر لفرص العمل وخصوصا لو الشركه هتكبر وتستحوذ على قطاعات كبيرة ودى بتيجى من خدمه العملاء ومدى التميز والحالة الجيده لوسيلة النقل المملوكة للشركه. الفكره : انشاء شركه صغيره ( مؤقتا ) لنقل عمال مصانع وشركات. رأس المال : رأس المال على حسب سعر السوق لوسيلة النقل الى هيتم شرائها ، يعنى لو ميكروباص نيسان مثلا الفئة الأولى هيعمل حوالى 205.000 وطبعا بنسبة 90% هيبقى على شكل أقساط. ولو هتجيب صينى هيبقى اقل بكتييير بس مستوى الخدمه عن تجربة مش هيرتقى ان الشركه تكبر وتسحوذ على اكبر عدد من العملاء. التراخيص : الى فهمته فى موضوع التراخيص ان لازم يكون فى ملف ضريبى وسجل تجارى ومكتب رحلات قائم علشان وحده المرور الى بترخص فيها بيعملوا معاينه على أرض الواقع ،، ودى بتبقى حاجة مؤقته على ما اعتقد عشان تقدر ترخص وسيلة النقل الى هتشتغل بيها. الربح المادى للمشروع تقريبا فوق الممتاز وخصوصا ان ممكن تبقى دورات العمال فترتين فقط لا غير وباقى اليوم تقدر تعمل اى مشاوير خاصة بمقابل مادى تانى غير الثابت من المؤسسة الى انت شغال معاها ودا هيزود الدخل
لدي: الخبرات : معايشة واقعيه لنفس المشروع بس مكنتش مالك له.
تفاصيل متطلبات المشروع: ما احتاجه فى البداية دعم مادى او بمعنى اخر غطاء مادى اقدر اواجه بيه اى مصاريف تظهر لى فجأه ،، ودا الى بحاول اعمله بانى اعمل دراسة وافيه جداا عشان اقلل من خطر الوقوع فى مشاكل اثناء الترخيص واعداد السيارة للعمل ،، مع العلم ان هناك ترتيب فعلى مع مؤسسة لنقل عمالها.

بيانات صاحب المشروع

عبد السلام محمد Profile Picture
عبد السلام محمد
آخر ظهور: منذ 8 سنوات
أداة تخطيط أعمال مؤلفة من صفحة واحدة تقرأها. Lean Canvas هو قالب خطة أعمال مؤلف من صفحة واحدة يساعدك على تفكيك فكرتك في افتراضاتها الرئيسية باستخدام 9 وحدات بناء أساسية.
لمعلومات أكثر عن ال lean canvas برجاء الضغط على الرابط التالي المزيد .. ..


المشاكل والعقبات


الحلول


مقاييس رئيسية


قيمة فريدة من نوعها


ميزة غير عادلة


قنوات


شرائح العملاء


هيكل التكاليف


تدفق الإيرادات


مساحة العصف الذهني



أنشاء مشروع محتاج لدعم

1
0
1

برجاء تسجيل الدخول للتواصل!